Sains dan Alam Semula Jadi Bekerjasama Menghalang Rambut Gugur


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ni saya nak bercerita masalah berkaitan dengan rambut. Seperti yang kita sedia maklum, rambut ni kan mahkota wanita. Walaupun bertudung, still nak kena jaga rambut.

Tapi, saya terima banyak aduan dan rungutan masalah dari kawan-kawan tentang masalah rambut. Antaranya:

  • Takut nak sikat rambut. Sebab seram tengok rambut yang gugur BANYAK SANGAT.
  • Tak basahkan rambut berhari-hari.
  • Selalu bertukar brand syampoo. Asal syampoo habis je, tukar brand baru sebab tak berkesan. Agaknya, dalam setahun berapa kali dah tukar syampoo ek..? 


Jadi, saya rasa berdosa kalau tak share tentang ni. Taraaa...!


Perkenalkan... Set Penjagaan Rambut Prosante



SETIA PADA YANG SATU


Sejak saya gunakan syampoo ni, saya dah tak ada masalah KELEMUMUR atau RAMBUT GUGUR. Kalau ada tu, maknanya saya dah berminggu-minggu tak syampoo rambut sebab busy atau buat-buat busy. Kih3. :P

Kalau korang nak tahu, saya dah guna syampoo sejak tahun 2008 lagi. Masuk tahun 2015 ni, maknanya dah hampir 8 tahun dah saya SETIA dengan syampoo ni.

Kalau syampoo ni tak berkesan, takde maknanya saya nak setia dengan syampoo ni kan.. Baik saya tukar jenama lain je.


Sebahagian daripada botol-botol syampoo yang terpakai..
Yang lain, dah selamat kena buang. :D


KENAPA PROSANTE?


KESAN DAPAT DILIHAT SELEPAS 1 KALI PENGGUNAAN

Saya share sikit pengalaman saya sepanjang menggunakan Syampoo ProSante yang BEST ni..! Lepas satu kali guna je..saya dah dapat rasa kelainan die. Rambut rasa SEGAR dan kepala rasa RINGAN je.. Siyes. Tak tipu. Korang patut rasa sendiri baru tahu.





RAMBUT GUGUR BERKURANGAN SELEPAS 3 KALI CUCIAN

Kalau masa rambut basah and kita lurutkan rambut, mesti nampak banyak rambut yang gugur kan? Selepas TIGA kali cucian, saya perasan, jumlah rambut yang gugur berkurangan sangat ketara.

Ni yang saya CLAIM ye. Sebab saya sendiri yang alami. Tapi kalau nak ikutkan, yang kat bawah ni ialah apa yang sebenarnya Shaklee claim berdasarkan research mereka.




JIMAT SYAMPOO

Ada jugak kawan-kawan saya yang kata, rambut diorang panjang...jadi, banyak syampoo nak kena guna. Saya tak pernah terfikir pulak pasal tu..!

Lepas kawan saya cakap macam tu, baru lah saya perasan, Syampoo ProSante ni, kita letak sikit je. Tak kira lah rambut kita panjang mana, sebab lepas campur dengan air, akan terhasil buih-buih yang sangat banyak. Weee....


Sikit je kan..?
Ada la dalam sesudu je..


P/s: Gigih saya ambik gambar ni sebab nak tunjuk kat korang macamana rupa syampoo ProSante. LOL. And bau die...wangi giler. Kalau boleh, saya nak kasi korang bau skali. Malangnya tak dapat. :P

Dan satu lagi, satu botol Syampoo ni, tahan sangat lama. Saya tak tahu nak bagi tempoh yang spesifik. Sebab ianya bergantung kepada penggunaan anda. Tapi apa yang saya boleh kata, boleh tahan up to 6 months atau lebih..! Jimat kan..?? :)


100% ORGANIK

Yang ni paling best. Sebenarnya, sebelum saya guna ProSante, saya pernah guna jenama lain. Memang berkesan jugak. Tapi kan...saya dapat rasa and boleh bau, bau kimia dia kuat sangat. Risau jugak, rambut saya ni, asyik dibasuh dengan kimia. Kesian rambut saya...

Sebab tu saya suka sangat-sangat ProSante ni. Ianya 100% semulajadi tanpa bahan pengawet atau bahan kimia yang merbahaya. 

Tapi, bukan saya sorang je yang suka.



APA KATA PENGGUNA..?



Lelaki pun guna ProSante tau..!





A happy customer... =)




Kan saya dah cakap, syampoo ni memang jimat...! $_$




Sesuai untuk rambut yang panjang dan semua jenis rambut. 




Set Rambut Gugur

  • Revitalizing Shampoo
  • Lightweight Conditioner
  • Nourishing Scalp Treatment


Set Rambut Kelemumur, Bercabang, Rambut Rosak & Berminyak

  • Purifying Shampoo
  • Replenishing Conditioner
  • Nourishing Scalp Treatment


Belum cuba belum tahu. Manjakanlah rambut anda dengan ramuan yang lembut, semulajadi dan bersih..

Saya sendiri suka yang amat Set  penjagaan rambut Pro Sante ni. Memang best dan berbaloi-baloi. Daripada habis beribu-ribu kat Yun Nam tu, apa kata anda cuba sendiri Siri Pro Sante ni.

Cubalah dalam masa 3 bulan dan alami sendiri keberkesanannya, InsyaAllah. Dah ramai yang teruja. Anda bagaimana? Bertindak sekarang!

Boleh contact saya di 0169334145 atau sembang di FB saya, Sobiha Salim. Saya akan kongsikan dengan anda, cara penggunaan yang terbaik untuk mendapat kesihatan rambut yang optimum dengan ProSante. ^_^










Jika anda suka entry ini, mohon anda tekan like button. Semoga ia turut memberi manfaat kepada orang lain yang turut mempunyai masalah rambut dan masih tercari-cari syampoo yang sesuai.






Comments

  1. Good info. Akak pun nak cuba jugala syampoo ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ. Akak cuba lah nanti.

      InsyaAllah tak nyesal. :D

      Delete
  2. Nice one kak! InshaAllah lepas degree ni saya nak sambung ACCA. Doakan saya lulus. Saya dengar lepas ni daripada 5 paper dorang nak jadikan 4 paper. Ada 2 paper dorang nak combinekan. Seram pulak dengar. Hehe. But apa-apa pun thank you for your advice! It's very helpful 👍🏻

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts