SUSAH TAK ACCA ?




Selain daripada "Apa itu ACCA..?" saya jugak slalu dapat soalan ni - Susah tak ACCA?

Saya tak tau nak jawab macam mana... Nak kata senang, macam menipu pulak. Hahaha.. Fail tu, perkara biasa bagi kitorang. Tapi, nak kata SUSAH... ada je yang lulus. Serba salah jadinya...

Ok, sejujurnye lah kan... ACCA is seriously no joke. Bagi saya, ACCA tu memang susah. TAPI.... it's POSSIBLE to PASS..!



Lepas da lama2, baru saya tahu.. sebenarnya kalau nak pass ACCA, kena tahu exam teknik. Tu je. Different2 paper has different exam techniques. Tak boleh nak harapkan fahamkan dan hafal seluruh silibus je..

Apa-apa pun, kesimpulannya semua benda dalam dunia ni susah. Apa yang senang, cuba bagitau skit. :P

Comments

  1. Assalamualaikum akak , saya lepasan SPM 2014 dan ayah saya suruh ambil ACCA ini dan terlebih dahulu mengambil CAT . Tetapi , mak saya melarang saya untuk ambik ACCA dan suruh saya mengambil Diploma terlebih dahulu . kalau nak ikut kira masa ambil CAT lebih cepat. Jadi soalan saya , perjalanan masa akak ambik ACCA ni macam mana? akak ambil CAT ke? ada halangan dari keluarga? akak ambil ACCA dari HELP ni wow .. swasta

    ReplyDelete
  2. Akak,bolehkah saya hubungi akak melalui whatsapp?apa nombor akak?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts